Tips om skola för masterutbildning

Jag studerar nu fysisk planering på BTH och är intresserad av en masterutbildning i Köpenhamn efteråt. Har ni några tips på vilka skolor och utbildningar som är att föredra inom det området?
Jag har tittat på urban and landscape design på Köpenhamns universitet. Kan detta vara en bra skola/utbildning?

Dessutom undrar jag om ni har något tips på bra arbetsplats både inom privat och offentlig sektor i Köpenhamn efter kandidatprogrammet i fysisk planering?

Tack på förhand!

Med vänlig hälsning,
Miranda

Kommentarer

  • Hej Miranda,

    Tack för ditt mejl och din fråga. Jag hade vänt mig till Sveriges Arkitekters motsvarande organisation i Danmark, https://arkitektforeningen.dk/, för att få de bästa tipsen gällande deras godkända arkitektutbildningar och arbetsrelaterade frågor.

    Det som är viktigt vid val av skola utomlands är att se till så att skolan följer EUs kvalifikationsdirektiv för vad en godkänd arkitektutbildning är. Tänk på att utbildningen utomlands ska motsvara en godkänd svensk arkitektutbildning för att du ska kunna ansöka om yrkestitel senare i framtiden.

    Hoppas detta var svar på dina frågor, tveka inte att hör av dig om du har några fler funderingar.

    Allt gott,
    Rebecca