Kan jag läsa master i Köpenhamn?

Hej!
Jag går min kandidat i landskapsarkitektur på SLU, och är intresserad av att läsa min master i Köpenhamn. Kan jag fortfarande få en yrkestitel efter mina arbetsår eller måste jag läsa både kandidat och master i Sverige?

Kommentarer

  • Hej,

    För att få yrkestitel behöver du vara medlem i Sveriges Arkitekter och ha examen från arkitektutbildning (både kandidat- och masterexamen, yrkesexamen eller motsvarande) och dessutom efter examen ha minst två års yrkeserfarenhet, som måste vara förvärvad inom EU.

    Vid studier utomlands ska du fråga om skolan uppfyller EUs yrkeskvalifikationsdirektiv för arkitektutbildningar. Om skolan gör det kommer du kunna söka om en yrkestitel hos Sveriges Arkitekter.

    Hälsningar,
    Rebecca
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.