Kan jag som student bli medlem i Sveriges Arkitekter?

Ja, om du går någon av följande utbildningar är du kvalificerad för medlemskap i Sveriges Arkitekter:
  • arkitektutbildningen vid KTH, LTH, Chalmers eller Umeå Arkitekthögskola
  • landskapsarkitektutbildningen vid SLU Alnarp eller SLU Ultuna
  • utbildningen i fysisk planering vid Blekinge Tekniska Högskola
  • inredningsarkitektutbildningen vid Konstfack
  • utbildningen i Arkitektur och Teknik vid Chalmers
  • designutbildningen vid HDK, förutsatt att du har tillräcklig arkitektinriktning på dina studier
  • alla utbildningar inom EU som motsvarar någon av ovanstående.
Ansök om studentmedlemskap här.

Sveriges Arkitekter

Kommentarer

  • Hej,
    Jag är studentmedlem hos SA och har tagit examen nyligen. Hur länge är det tillåtet att vara studentmedlem? Jag undrar eftersom att medlemsskapet medför bl.a. att jag har skaffat en studenthemsförsäkring. Studentbostaden bor jag kvar i till årsskiftet, kan jag ha kvar mitt studentmedlemsskap och därmed min försäkring tills dess?
  • Hej Linda

    När du är färdig med dina studier ska du inte längre kvarstå som studerandemedlem. Då skickar du in en kopia av ditt examensbevis så kan vi sedan ändra din medlemsstatus.
    Det första året efter uttagen examen har man en halverad ordinarie medlemsavgift till Sveriges Arkitekter.
    Här kan du läsa mer om hur länge du kan vara studentmedlem och hur man gör för att gå över till yrkesverksam medlem – arkitekt.se/examen
    Jeanette Liljebäck Administratör