Juristförsäkring i medlemskapet?

Hej,
Ett flertal förbund tillhandahåller en sk. juristförsäkring för sina medlemmar. Det innebär gratis juridisk rådgivning i upp till 15 h/år bl.a. Har ni något motsvarande? Om inte, varför?
Anonym

Kommentarer

  • Hej och tack för frågan.
    Juridiskt stöd och rådgivning inom arbetsrätt ingår alltid i det individuella medlemskapet. Vad gäller juridisk rådgivning inom andra rättsområden än det arbetsrättsliga och fackliga är det inget som ingår i det medlemskapet. Det är inte är något vi överväger i nuläget då kostnaderna för en sådan tjänst är stora i relation till efterfrågan. Men vi kan överväga det om många medlemmar skulle börja efterfråga en sådan tjänst.
    Sveriges Arkitekter
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.