Ingångslön och medellön för en nyutexaminerad planarkitekt?

Hej!
Jag undrar vad ingångslönen och medellönen är för en nyexaminerad planarkitekt/fysisk planerare efter 3 års utbildning på BTH.

Andra frågan är om 3 år fysiskplanering + 2 år masters i landskapsarkitektur en bakgrund som kan leda till lättare att hitta jobb ?

Kommentarer

  • Hej och tack för din fråga!

    Vad gäller ingångslön finner du en aktuell Sveriges Arkitekters rekommendation på arkitekt.se.

    Vi rekommenderar att alla ska fullfölja sina studier och generellt sett så ger alla godkända arkitektutbildningar goda chanser i arbetslivet. Vill man ha personlig rådgivning kan man som medlem i Sveriges Arkitekter få karriärrådgivning.
    Isac Jonsson Förbundsjurist
    (Uppdaterad )
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.