Förutsättningar för ingenjör inom arkitektur att få yrkestitel.

Hej, jag studerar civilingenjörskap arkitektur i Luleå och har länge utgått ifrån att det inte skulle gå för mig att bli arkitekt med denna utbildning. Detta tills ganska nyligen då jag har hört om enstaka fall där man lyckats få medlemskap och yrkestitel från er. Har ni några rekommendationer eller tips för vad jag kan göra under eller efter utbildningen för att öka mina chanser till att få en yrkestitel?
Jakob