Finns rättsskyd för arkitektföretag?

Hej, i hemförsäkringar finns ett rättskydd normalt. Som dock inte täcker yrkesverksamheten, antagligen. Finns det något liknande via SA?
Ingemar Sävfors, MSA/SAR

Kommentarer

  • Hej!

    Sveriges Arkitekter erbjuder en företagsförsäkring med konsultansvarsskydd för företag som är anslutna till vår tjänst företagarservice. Försäkringen innehåller sex delar:
    • Kontorsförsäkring
    • Allmän ansvarsförsäkring
    • Tjänstereseförsäkring
    • Rättsskyddsförsäkring
    • Krisförsäkring
    • Konsultansvarsförsärking.
    Som arkitekt har du ett konsultansvar enligt branschens standardavtal som uppgår till 120 prisbasbelopp (cirka 5 miljoner). Det är ett ansvar som täcks av försäkringens konsultansvarsdel. Försäkringen kostar för en enmansföretagare 5822 kr per år. Du kan läsa mer om och teckna försäkringen här.
    Sveriges Arkitekter