Fel år angivet på avtalet?

Jag fick nytt jobb i början av året och har provanställning på 6 månader. Däremot har min arbetsgivare angivit att min provanställning upphör ett år tidigare. Det vill säga 2022 istället för 2023. Datumet för när jag började är korrekt (2023).

Vad gäller då?
Anonym

Kommentarer

  • Hej och tack för frågan.
    Ett uppenbart slarvfel som, om den tillämpades, skulle innebära att en provanställning skulle ha upphört kalenderåret innan anställningen ens påbörjas kan inte tillmätas något praktiskt värde. Utgå från att felskrivningen inte gäller eftersom det antagligen inte var detta ni kom överens om när du anställdes. Är det uppenbart att en siffra är fel får du utgå från att det är datumet, fast under 2023, som gäller istället.
    Sveriges Arkitekter
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.