Arbetsmarknad efter "fysisk planering" på BTH?

Hej! Finns det någon tillgäng statistik på hur arbetsmarknadsförankringen ser ut efter en kandidat eller en master i fysisk planering från BTH? Har generellt hört att de flesta får relevanta jobb, men jag har även snubblat över några äldre rapporter som säger att antalet som får relevanta jobb efter utbildingen är mycket låg (Svenskt näringsliv 2011).
Anonym

Kommentarer

  • Hej och tack för frågan.
    Någon statistik baserat på utkomsten av enskilda utbildningar på olika högskolor/universitet finns inte hos Sveriges Arkitekter. Däremot rekommenderar vi att du kontrollerar med den enskilda utbildningsanordnaren ifall dessa samlar in statistik för hur det går efter examen.
    Vad vi dock har är statistik för arbetsmarknaden för planeringsarkitekter som helhet - i skrivande stund har planeringsarkitekter lägst arbetslöshet av alla typer av arkitekter. Följ gärna länken till vår senaste konjunkturbarometer och scrolla ner till "Arbetslöshet per yrkesgrupp 2023".
    Sveriges Arkitekter
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.