Vilket intyg på yrkeserfarenhet behövs?

Hej!

Jag skulle vilja ansöka om att få SAR/ MSA titeln och undrar vad det är för intyg över yrkeserfarenheten som krävs. Jag har varit anställd på min nuvarande arbetsplats i fyra år. Räcker det att jag skickar mitt anställningskontrakt eller behöver jag be om något slags intyg av min chef?

Kommentarer

  • Hej

    Av intyget ska det framgå yrkesverksamhet inom professionen i minst två år efter uttagen arkitektexamen.
    Av anställningskontrakt framgår inte det så lämpligen tar du kontakt med din chef eller annan arkitekt SAR/MSA som kan intyga det åt dig
    Jeanette Liljebäck Administratör
  • Jag har haft flera arbetsgivare och inte alltid fått med mig något formulerat "omdöme" eller personligt intyg från arbetsplatsen. Fungerar det med arbetsgivarintyg istället, dvs de papper som a-kassan kräver, där omfattningen av anställningen samt titeln för anställningen finns med?
  • Hej
    Om det framgår under hur lång tid du varit yrkesverksam så fungerar även de dokumenten
    Jeanette Liljebäck Administratör