Angående upprop för klimatet

Hej,

Vi har just skrivit på uppropet för klimatet men eftersom vi inte bara pratar utan även vill stå upp bakom det vi skriver på behöver vi hjälp.

Vad betyder REGENERATIV i er text?

Med vänliga hälsningar;
Karin Löfgren PhD Arkitekt SAR/MSA
Träbyggnads- och Hållbarhetsstrateg AIX Arkitekter

Kommentarer

  • Hej Karin!

    Tack för ert engagemang och frågan!

    Ett försök till en kortfattad förklaring är att vi tolkar regenerativa designprocesser som att vi ska försöka fokusera på att återskapa och återinföra i designprocessen. Alltså ett mer cirkulärt tänkesätt istället för en linjärprocess.

    Hoppas att det gav er en klarare syn på hur vi tolkar just den meningen.

    Tanken är att uppropet är ett första steg och målet att ta listan från ord till handling, med möjligheter till kunskapsutbyte och mer konkret nätverkande framöver. Vi tar gärna emot förslag via kontakt på hemsidan.
    Lena Engelbrekt Koordinator