Webmaster utan anknytning till rasklubb?

Har varit webmaster för lokalområdets brukshundsklubbs hemsida samt medlem i klubben och styrelsemedlem i några år. Har nu ingen anknytning till varken rasen eller lokalområdet. Problemet är att det inte finns ngn som kan ta över ansvaret för hemsidan som webmaster i nuläget. Som SKK- och SBK-medlem, vad är rätt att göra om det är jag som behöver sköta hemsidan? Ska jag begära ersättning för att handhavandet ska vara juridiskt bindande nu när jag inte har ngn anknytning till klubben?

Kommentarer

  • Hej,

    Det är helt OK att du sköter hemsidan ideellt tillsvidare, om du och/eller klubben önskar binda dig vid uppdraget under en bestämd tid krävs någon typ av uppdragsavtal där ersättning kan, men inte måste, utgå.

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.