Köpeavtal för hund äldre än 6 månader?

Hej! Jag sålde en valp som jag nu behöver göra ett återköp på. Hunden är nu 8 månader och jag kan inte längre logga in på köpahund.se
Jag har redan en intresserad köpare men kan på grund av att jag inte har ett nytt köpeavtal inte lämna hunden direkt till ny ägare.
Varför kan inte inloggning finnas längre än 6 månader - det gäller ju en valp som redan har alla papper klara?

Kommentarer

  • Hej Ulrika!
    Du kan beställa köpeavtal och andra blanketter via vår blankettbeställning på 08-795 33 77 eller e-post blanketter@skk.se .

    Det stämmer att inloggningsuppgifterna till Köpahund.se endast fungerar tills valparna är 6 månader gamla. Vi är medvetna om att många uppfödare skulle vilja att denna tid var längre så att man enkelt kan komma åt avtal även när man ska sälja en lite äldre hund.
    Vi jobbar med att ta fram den bästa lösningen men tyvärr kan jag i dagsläget inte säga när en förändring kommer att ske.

    Tveka inte att höra av dig om du har några fler funderingar.

    Ha det fint!

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.