Vikt

Hej.
Har min första welsh springer spaniel nu och jag tycker han verkar lite mager. Han är 8 månader och väger för 2 veckor sen 16.5kg. Är det normalt eller behöver jag ge honom mer foder, protein, tillskott eller något?!?
Tack för svar?

Kommentarer

  • Hej Ann,
    tyvärr är jag inte insatt i rasen för att svara på din fråga gällande vikt.
    Jag skulle rekommendera att du i första hand kontaktar uppfödaren för råd, annars kan du kontakta rasklubben Welsh springer spaniel klubben.

    Sen kan jag säga att sunt förnuft är bra, tycker du att han är för mager så kan du nog öka lite på fodergivan.

    Trevlig sommar!

    Vänliga hälsningar

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.