Vem ska stå som ägare vid fodervärdsavtal?

Hej ! Har köpt in en tik som ska ut på foder men vem ska stå som ägare på SKK ?
Jag eller fodervärden ?

Kommentarer

  • Hej Anita,

    SKK brukar rekommendera att fodervärden skriver sitt namn och sin adress på ägaranmälan eftersom det är hos denne hunden bor, men juridiskt är det överlåtaren (du) som äger hunden fram tills avtalets villkor är uppfyllda alternativt då tiden för avtalets giltighet löpt ut. Ägaranmälan är inte något juridiskt dokument som utvisar vem som äger hunden utan ägaranmälan visar var hunden bor och till vem den som återlämnas om den till exempel sprungit bort. Det finns också en möjlighet för er båda att stå som "ägare" i SKKs register.

    Med vänliga hälsningar,

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.