Vem ska ha stamtavlan?

Hej.
Vem ska ha stamtavlan när hunden är såld med bibehållen avelsrätt eller är en fodervärdshund?

Kommentarer

  • Hej,

    Vid köp med bibehållen avelsrätt ska stamtavlan lämnas över till köparen. Vid ett fodervärdsförhållande väljer överlåtaren om den vill behålla stamtavlan under fodervärdstiden eller överlämna den till fodervärden. Om överlåtaren behåller stamtavlan ska fodervärden erhålla en kopia. I så fall får fodervärden stamtavlan i original när foderhunden övergår med samtliga rättigheter till fodervärden.

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.