Valpköp , med bibehållen avelsrätt

Hej! Vi är på väg att skaffa valp (igen) och denna gång är vi erbjudna att ta valpen med villkoren "Köp med bibehållen avelsrätt. Nu undrar jag om ni har någon blankett för ett sådant avtal, även om uppfödaren har det, så vore det intressant att läsa avtalet innan vi träffar uppfödaren.
Med vänlig hälsning,
Göran Stenlund

Kommentarer

  • Hej Göran!

    Ni får be om en kopia på avtalstexten från er uppfödare, så att ni i lugn och ro kan läsa in er på avtalstexten.
    Agneta Juridiska

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.