Valp med dolt fel?

Hej! Jag har köpt en valp privat utan kontrakt. Veterinärbesiktning visar bl a minimal öppen fontanell. Haft valpen i 3 veckor och visar nu  neurologiska symptom, ev vattenskalle (dolt fel?). Säljaren har ingen dolda fel försäkring. Haft veterinärkostnader på cirka 15000kr och dessutom ju köpt valpen för en summa. Har jag rätt till ersättning från säljaren och hur gör man om inte hen vill betala? Har även dolda fel försäkring i min valpförsäkring men försäkringsbolaget säger att vattenskalle inte är ett dolt fel då besiktningen visade öppen fontanell!

Kommentarer

  • Hej AB,

    Jag råder dig att kontakta den juridiska rådgivningen via mejl på juridik@skk.se då din fråga är av privat karaktär. Glöm inte att uppge ditt medlemsnummer i SKK-organisationen då den juridiska rådgivningen är en medlemsservice.

    Med vänliga hälsningar,
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.