Valp med blåsljud på hjärtat

Hej!
Vaccinerade, veterinärbesiktade och chippade en kull valpar idag. Då upptäcktes ett blåsljud på hjärtat på ena valpen. Vi har bokat tid för att ultraljuda och se hur pass allvarligt felet är men förhoppningsvis ett som inte påverkar valpen då inget märks på henne. Men den stora frågan är hur pass ska man reducera priset om det är ett fel som inte kommer påverka valpen som sällskaps hund?

Kommentarer

  • Hej Yamina!

    SKK har inga tabeller för prisreducering vid fel på valp utan marknaden styr, dvs det du vill ha och det valpköparen är villig att betala. Det kan dock jämföras vid om en valp reklameras för väsentligt dolt fel, då har man rätt att återfå halva köpeskillingen om man väljer att behålla den felaktiga varan (valpen).

    Så någonstans mellan 0-50 % torde bli bra.
    Agneta Juridiska

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.