Valp i bil - hundbilbälte?

Hej!

Vi ska köpa en dvärgtaxvalp och undrar lite över säker transport i bil. Vi har förstått att man antingen kan ha hunden i bur eller spänna fast den med hundbilbälte. Vi har ingen egen bil och är inte sugna på att lägga tusentals kronor på en bur, men kommer hämta valpen med bil och behöver då transportera den säkert. Funkar hundbilbälte på så små valpar? Valpen kommer vara drygt 9 veckor när vi hämtar den.

Tack på förhand!

Kommentarer

  • Hej Per,
    jag skulle rekommendera att köpa en transportbur som man bär, typ som man har till katt, den kan man spänna fast i baksätet. Det som är att hunden får inte bli ett farligt gods vid inbromsning. Den transportburen kan du nog ha användning av vid andra tillfällen tex vid veterinärbesök.

    Vänliga hälsningar

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.