Min valp äter bajs, vad kan jag göra?

Hej,
Vi har en liten Shetland Sheepdog på 11 veckor.
Vårat problem är att hon gör inga behov ute, gör allt inne.
Sedan när hon bajsat äter hon upp det, svårt att passa hela tiden.
Vad gör man vill inte att hon skall äta bajs, har provat ananas men det hjälper inte.

Kommentarer

  • Hej Britt,
    det är bara att vara tålmodig en del valpar tar längre tid att bli rumsrena. Du har säkert hört hur ni ska göra, ta ut henne efter mat, lek och när hon sovit. Ha gärna en tidning vid ytterdörren, ser ni att hon börjar gå dit så spring ut med henne. Beröm henne otroligt mycket om hon gör ute och kanske ge henne en godbit.
    Äta bajs är väldigt vanligt hos valpar, tyvärr finns det ingen bra lösning som hjälper annat än att säga till när man ser det.
    Förhoppningsvis är det bara en övergående fas när hon är valp, dom brukar växa ifrån bajsätandet.

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.