Välja minsta valpen i kullen?

Hej. Jag och min familj va iväg och tittade på en 4 veckors hundvalp igår, vi vill ha en tik! Det fanns bara en tik kvar och det va minstingen i kullen. Det är en Golden retriever och valparna kommer vara registrerade i SKK. Det skillde nästan 1 kg från minsta till största valpen som va en hane. Alla valparna va trötta och sov när vi va där men enligt uppfödaren så är det inget att oroa sig för, hon va den sista föda valpen och är pigg, glad och nyfiken annars! Vi ska tillbaka och hälsa på igen när valparna är 6 veckor gamla för att vara på säkra sidan. Uppfödaren menar på att lilla valpen kommer att växa till sig. Eran syn och funderingar på detta?

Kommentarer

  • Hej Joanna,

    Att titta på 4 veckors valpar ger egentligen inget förutom att dom är söta som socker.
    Det händer mycket under 8 veckor och den minsta valpen behöver absolut inte vara minst när det är dags för leverans och skulle den vara det behöver man inte oroa sig för det bara den är pigg och framåt som övriga valpar.

    Jag önskar er lycka till och en härlig sommar med valp.

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.