Vad gäller vid lösen av delägarskap

Hej!

Jag som uppfödare deläger en tik med en annan uppfödare. Vi har använt SKKs avtal för delägarskap.
Hunden vistas för tillfället hos den andra delägaren. Behöver jag ha veterinärintyg för att sälja tillbaka min del?

Kommentarer

  • Hej Pjär!
    Tack för din fråga. Hunden behöver inte besiktas när du säljer din del. Hunden ägs redan av köparen och situationen skiljer sig därför från en vanlig köp- och säljssäljsituation. Vill ni däremot besikta den står det er givetvis fritt att göra så. Lycka till!
    Agneta Juridiska

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.