Utställningsbestämmelser tik som kastat valparna

Hejsan!

Har en tik som dessvärre kastade sina valpar 4 dygn innan beräknad valpning. De valpar som föddes var döda (2 st). De andra 2 som syntes på ultraljudet måste ha resorberat, då hon var tom när veterinären röntgade henne efter att hon kastat de två valparna. Undrar vad det är för bestämmelser som gäller för utställning. Räknar man henne som en tik som valpat, så att det är 75-dagarsregeln som gäller?

Kommentarer

  • Hej,

    Ja, det är regeln om att tik inte får delta 75 dagar efter valpning som gäller eftersom det i regeln även står "oavsett resultatet av valpningen".

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.