Kan man ställa ut importerad valp som ej är registrerad i SKK?

Är det möjligt att ställa ut importerad valp som inte fått sin exportstamtavla men som har regnummer från hemlandet? Och i så fall hur anmäler man då?

Kommentarer

  • Hej,

    För att kunna ställa ut en valp "under registrering" så ska valpens handlingar finnas hos vår registreringsavdelning här på SKK, dvs stamtavlan i original tillsammans med en ifylld registreringsansökan för importerad hund.

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.