Utställning med sporrar på bakbenen

Hej
Finner inget svar på min fundering, så jag testar ställa frågan till er.

Enligt rasstandard så bör sporrar bak på drever tas bort, men detta görs ju inte i förebyggande längre. Så min fråga är, kan sporrarna påverka bedömningen (vid utställning) av en drever när rasstandard säger att dem "bör avlägsnas" men inte får avlägsnas utan medicinska skäl.?

Mvh Jens

Kommentarer

  • Hej,

    Sporrar nämns inte i standarden för drever.

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.