Uppsagt medlemsskap

Efter en diskussion med klubbens vice ordförande tyckte han att mitt medlemskap skulle avslutas med omedelbar verkan. Dagen efter var jag inte längre medlem i klubben. Då ansökte jag om nytt medlemskap.
Min fråga är:
Kan en vice ordförande agera så här?
Kan klubben neka mig nytt medlemskap i klubben?

Kommentarer

  • Hej,

    Det är bara SKKs Disciplinnämnd som kan utesluta medlemmar ur SKK-organisationen. Klubbens styrelse kan förvisso neka personer medlemskap i den egna föreningen (inom SBK är det Förbundsstyrelsen som har den möjligheten), men inte avsluta pågående medlemskap.

    Ett beslut om att neka eller bevilja medlemskap kan inom ett år omprövas av SKKs Centralstyrelse.

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.