Hur får jag testikelstatus registrerad i Hunddata

Hur får jag denna status registrerad.(Hunddata)
Har intyg utfärdat av veterinär.
Ska jag skicka intyget eller hur fungerar det är bara det som saknas för championat.
Med vänlig hälsning Ronny

Kommentarer

  • Hej,
    Du kan scanna in intyget och mejla det till reg@skk.se
  • Tack för snabbt svar.
    Den åtgärden utfördes för ca 1tim sedan
    bara vänta på att det ska registreras.
    Mvh Ronny.
  • Hej! Måste man ha intyg från veterinär för testikelstatus för att kunna få viltspårschampionatet om hunden inte har varit med på någon utställning?
    Gäller adressen fortfarande att mejla in till efter undersökning?
    Elin
  • Hej Elin,

    Tack för din fråga.

    Det stämmer, testikelstatus måste skickas in innan du kan ansöka om viltspårschampionat (SE VCH).

    Adressen gäller fortfarande till vår registreringsavdelning, reg@skk.se

    Ansökan gör du sen i vår e-tjänst, https://hundar.skk.se/championat/

    Ha en fin dag.

    Med vänliga hälsningar
    Åsa Medlemsservice
  • Måste testikelstatus redovisas vid jaktprov för retriever
    Kjell
  • Hej!

    Tack för din fråga.

    Alla hundar får starta på retrieverprov, men hunden kan inte få något championat om den inte har normalt belägna testiklar.

    Ha en fin dag!
    Vänligen
    Anna Medlemsservice

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.