Hög temperatur vid tävlingar?

Finns det några riktlinjer för max temperatur för tävlingar innan de bör ställas in?

Har sett att tex. lure coursing har temperatur-gränser i sitt regelverk, är det något aktiva inom just den sporten tagit fram själva eller något SKK har generella riktlinjer för?

Kommentarer

  • Hej,

    Har kollat upp angående din fråga, se svar här nedan,

    Det finns inga generella regler för detta. I vissa prov/tävlingsregelverk kan det finnas men inget generellt.
    Generellt gäller att arrangören ansvarar för att tävlingen/provet genomförs på ett sätt som värnar om hundarnas välfärd.

    ​​​​

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.