Rallylydnad, artros och doping

Får jag tävla (rallylydnad nybörjare) med en 3 årig tik som har atros och som behandlas kontinuerligt med catrophen och liberal
Louise

Kommentarer

  • Hej Louise,

    Tack för din fråga.

    Cartrophen och Librela ligger under det Nationella Dopingreglementet och det finns ingen möjlighet att ansöka om dispens för att få tävla under behandling med dessa preparat.

    Cartrophen har en karenstid på 28 dygn efter sista giva. Och Librela har en karenstid på 6 månader efter sista injektion.

    Hoppas din hund får må bra med hjälp av sina mediciner och att ni kan hitta på en massa annat roligt förutom tävling!
    Annika Medlemsservice

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.