Vilka tävlingar och kurser får jag vara med på med min oregistrerade hund?

Hej
Jag har en labrador tik som har silverlabrador i generna tänkte höra vilka typ tävlingar kan man göra med henne . Har börjat nu med öppen klass i viltspår Ska gå en kurs i jaktlydnad o apportering mm
Mvh
Curt

Kommentarer

  • Hej Curt,

    Tack för din fråga.

    Eftersom din hund saknar SKK stamtavla så kommer ni att behöva en tävlingslicens för att tävla.
    Hur beställer jag en Tävlingslicens till min oregistrerade hund?

    På många olika tävlingar kan du vara med på din hund, agility, lydnad, rally, viltspår m.m.
    De tävlingar/prov som ni inte kan tävla på är tex. rasspecifika prov/tävlingar som ex. utställning, bruksprov eller jaktprov.

    När det gäller kurser så behöver du kolla med arrangören för det är de som bestämmer villkoren.

    Jag håller tummarna för att du kommer med på jaktkurs/apporteringskurs för det är en väldigt rolig aktivitet att göra tillsammans med sin hund!

    Lycka till med ert tävlande!

    Annika Medlemsservice

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.