Utländsk hund som vill tävla i Sverige

Är det första gången en utländsk hund ska delta på utställning/prov/tävling i Sverige ska en kopia av registreringsbeviset med härstamningsuppgifter skickas till SKKs kansli senast en vecka före anmälan till tävlingen. Detta för att hundens uppgifter ska finnas i databasen och resultatens ska kunna registreras. Kopian mejlas till: compete@skk.se

Tänk på att om en utländsk boende hund ägs/delägs av en person boende i Sverige, måste hunden vara omregistrerad i SKK.

Vill du hellre sända kopian med post är adressen:
Svenska Kennelklubben
Registreringsavdelningen
Box 771
191 27 Sollentuna

Välkommen till Sverige!

Svenska Kennelklubben

Kommentarer

  • Hva menes med registreringsbevis? Jeg har planer om å artilleri ut min hund i slutten av august men vet ikke hva jeg må gjøre for å melde på hunden.
    Geir Erik
  • Hej Geir,

    Registreringsbeviset är den handlingen med registreringsnummer och stamtavla som du fick av uppfödaren när du köpte valpen. Registreringsbeviset är utfärdat av ditt lands kennelklubb.

    Vill du ställa ut din hund i Sverige behöver vi en kopia på den för att kunna registrera resultaten.

    Med vänlig hälsning
    Veronica Medlemsservice

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.