Svenskregistrera en importerad hund

Hej. Jag har precis tagit över en omplaceringshund, en fransk bulldogg. Hon är importerad från Serbien och har med sig en fin stamtavla därifrån.
Nu undrar jag hur jag går tillväga för att registrera henne i Sverige? De stod nåt om att jag var tvungen att vara medlem i nån klubb, eller så missuppfattade jag hela stycket jag läste.
Tacksam för svar.

Kommentarer

  • Hej Elin,
    För att kunna registrera en importerad hund måste du vara medlem i länsklubb, specialklubb eller ungdomsförbund inom Svenska Kennelklubben eller avtalsansluten rasklubb.
    Du skickar in exportstamtavlan i original tillsammans med denna blankett
    Registreringsansökan importerad hund.
    Stamtavlan skickas sen tillbaka mot postförskott.

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.