Vad betyder förkortningar i stamtavlan?

Hej,
Jag undrar vad F - H - S - O betyder? I min mellanpudeltiks stamtavla står det att F/B - H/- - S/M - O/M. Eventuellt ska hon paras snart med en herre som har inga gemensamma släktingar till henne - också mellanpudel - och i hans stamtavla står det F/B - H/- - S/M - O/M. Jag har ingen aning om vad detta betyder och blir glad för ett svar.

Kommentarer

  • Hej Anna,

    På baksidan av ditt registeringsbevis hittar du teckenförklaringarna.
    F = färg
    H = hårlag
    S = storlek
    Ö = övrigt

  • Tusen tack - säger hon som inte kan läsa innantill..

  • Det är inte så lätt att hitta allt :-)

  • Hej! I min hunds stamtavla står under Ö (övrigt) ett S. Vad betyder det?
  • Hej Maria,

    Ta gärna kontakt med oss på reg@skk.se med din hunds fullständiga uppgifter så kan vi kolla på ärendet.

    Med vänliga hälsningar,
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.