Ställa ut en Laika första gången, vilken klass?

Hej. Har en Östsibirisk Laika tik på 3 år som jag skulle vilja ställa ut. Men begriper inte riktigt reglerna för vilken klass vi ska tävla i. Stämmer det att hon ska tävla i öppen då hon inte gjort något jaktprov? Och i så fall får hon inte tävla om cert?
Tacksam för svar då detta är min första jakthund.

Kommentarer

  • Hej,

    Ja, om din hund inte har den arbetsmerit som krävs för att kunna anmälas i jaktklass så är det öppen klass du ska anmäla till.
    Utan godkänd arbetsmerit så är hunden inte berättigad till att tävla om cert.

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.