Stadgar - familjemedlemskap

Hej, har en fråga om tolkning av vad som avses med 'samma familjehushåll är medlemmar i klubben'  enligt SVAKs stadgar (Svenska Vallhundsklubben)?
Stadgar för SVAK:

Medlemsavgiftens storlek beslutas av ordinariefullmäktigemöte. Om flera personer i samma familjehushåll är medlemmar i klubben behöver endast en av dessa betala hel medlemsavgift.
Övriga medlemmar betalar av fullmäktigemötet fastställdfamiljemedlemsavgift. Familjemedlem erhåller inte klubbens publikationer.

Stadgar lokalklubb:
Medlem äger rätt att själv välja annan lokalklubb än den geografiska.

Vi är två personer i samma hushåll som vill tillhöra olika lokalklubbar, men vi nekas göra det enligt avgift för ett familjehushåll. Jag tycker SVAKs stadgar är otydliga då de hänvisar till 'klubben', som jag tycker borde tydliggöras med 'lokalklubben' isf.

Kommentarer

  • Hej,

    Jag kan hålla med dig om att det finns en viss otydlighet i stadgeskrivningen som troligen beror på att stadgarnas § 4 stämmer överens med SKKs typstadgar, medan möjligheten att fritt välja lokalklubb är relativt ovanlig i organisationen.

    Jag föreslår att du/ni motionerar till era respektive lokalklubbars årsmöten om att stadgarna förtydligas i enlighet med vad som nu gäller, alternativt förändras i enlighet med vad ni önskar.

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.