Spela golf med hund

Lever ett liv med mycket golf halva året och den andra halvan kan jag ha hunden med på jobbet. Vill helst ha en liten till medelstor ras som ej fäller. Kort sagt, vilka raser orkar/uppskattar fyratimmarspromenader?

Kommentarer

  • Hej Katarina,
    De flesta hundraser orkar nog hänga med en golfrunda på fyra timmar eftersom  det blir en hel del väntan och vila när man går en golfrunda. Mitt tips till dig är att besöka SKKs webbsite www.köpahund.se där kan man hitta bilder och information om samtliga hundraser som har registrerade valpar i SKK. Det finns även aktuella valpkullar och listor över uppfödare på respektive ras. Raser som inte fäller sin päls är t ex pudel, lagotto romangolo, perro de agua espanol sen kan du även titta på de raser som är strävhåriga som  t ex dvärgschnauzer och ett antal terrier. Det man ska veta är att dessa raser kräver pälsvård.

    Jag önskar dig lycka till.

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.