Söker omplacering

Vi söker en liten/mellanstor vuxen hund till våra pensionerade föräldrar. Bör vara en allergivänlig ras exempelvis Shih tzu, Malteser. De har haft en Bichon Frisé tidigare som blev 16 år. Undrar om ni kan tipsa om var vi kan hitta en? Vi bor i Luleå.

Kommentarer

  • Hej Karin,

    Tack för din fråga.

    Vad kul att ni vill köpa en vuxen hund 😊

    På Svenska Kennelklubbens annonssida Köpahund har du möjlighet att söka efter en vuxen hund, alla hundar som annonseras på denna sida säljs av SKK anslutna uppfödare.

    Du kan också prova att kontakta uppfödare av rasen du är intresserad av. Ibland har dom en hund hemma-kanske en före detta avelstik som ska omplaceras till nytt hem.

    Även de olika rasernas klubbar har ibland omplaceringssidor. Länkar till rasklubbarnas hemsidor hittar du också på Köpahund. Sök på den ras du är intresserad av och när du får upp informationen om rasen hittar du länken på samma sida.

    Du kan också kontakta Hundstallet som bedriver omplaceringsverksamhet.

    Även Fonus begravningsbyrå samarbetar med olika djurskyddsföreningar för att hjälpa till att hitta nya hem till hundar där deras ägare avlidit.

    Lycka till!
    Veronica Medlemsservice
  • Tack för snabbt svar.
    Mvh
    Karin
  • Jag söker en lagotto, behöver en ny hund att gå ut med, leka med, ha ansvar för o ha som vän. Jag har tidigare haft en dalmatiner  och sedan en lagottohane och därefter en lagottotik. Jag var nyss tvungen att ta bort henne. Hon blev bara drygt 10 år. Det är nu så tomt. Jag bor i fritidshus, nära strand o skog, likaså har jag en bostadsrätt, även den vid strand o skog. Jag vill ha en ny liten kompis att bry mig om. Jag söker en lagotto som är några år.
    Gunilla
  • Hej Gunilla,

    Förstår verkligen att du vill ha en ny kompis.

    Se tipsen i svaret ovan för att få hjälp att hitta din nya familjemedlem.

    Med vänlig hälsning
    Veronica Medlemsservice
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.