Hur gör jag för att söka dispens för medicin vid tävling?

Hej!
Det verkar som om min hund kommer att behöva gå på kortison för att hålla en sjukdom nere, antingen permanent eller mer sporadiskt. Men jag har förstått att om hunden är pigg och frisk för övrigt så kan man söka dispens för att få tävla trots medicinering. Hur går det rent praktiskt till? Vilka blanketter ska användas och hur ska veterinärintyget se ut och vad ska det innehålla?

Kommentarer

  • Hej,
    mejla din fråga till tavling@skk.se tillsammans med din postadress så skickar vi en dispensansökan till dig.
  • Hej!
    Jag har sheltiehane på 10 1/2 år som har diagnosticerats med artros i båda armbågarna och som därför kommer att få använda Metacam livet ut och nu undrar jag om det går att få dispens för att fortsätta tävla i rallylydnad? Tar det lång tid att få dispens och kan man få blanketter hos veterinären?

    Med vänlig hälsning
    Ingrid Andersson
  • Hej, maila din fråga till tavling@skk.se så får du svar på din fråga. Skriv din postadress så att vi kan skicka dispensansökan till dig.

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.