Kan jag använda SKKs köpeavtal som privatperson?

Hej.
Hur kan man få tag i ett skk köpekontrakt som privat person eller måste man registrera en valpkull eller vara uppfödare för att få ta del av dom kontrakten?

Kommentarer

  • Hej Jessie,

    SKKs köpeavtal ska endast användas av uppfödare som är anslutna till SKK och av den anledningen skickar SKK inte köpeavtal till andra är de uppfödare som är anslutna till SKK. Är du inte uppfödare ska du inte använda vårt köpeavtal, utan det står dig i stället fritt att skriva ett eget köpeavtal.

    Önskar dig en trevlig helg!
  • Blir inte de valparna klassade som blandrasvalpar då?
  • Hej igen Katarina!

    Alla valpar som inte registreras i SKK eller annan erkänd hundorganisation klassas av SKK som blandras även om båda föräldrarna är rasrena. Om såväl tik som hane är rasren med stamtavla (och alla registreringsregler och grundregler är uppfyllda) kan du registrera valparna i SKK så att de får stamtavla, du får då automatiskt tillgång till SKKs köpeavtal. Dessa köpeavtal innehåller information som gäller vid köp av hund med stamtavla, säljer du hundar utan stamtavla är dessa hundar per automatik "blandrashundar" och får inte säljas med SKKs avtal.
    Agneta Juridiska

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.