Skillnad mellan SKK och DWKC

Skall köpa Bulldoggvalp undrar vad som är skillnad på dessa.Skall valpuppfödaren vara med i båda eller är det korrekt med SKK skall ha min fralla som sällskapshund ,men vill inte att valpen ärver sjukdomar.Ofta sägs det att dom har stamtavla i annonserna.Hur förstår man det .?Vill ju vara säker.Känner ingen som har Kennel så jag har letat på Blocket.Har ni några råd ,bor i Stenungsund.Vill ju gärna se valpen i verkligheten innan jag köper den.

Kommentarer

  • Hej,
    Som jag förstår ska du köpa en Fransk Bulldogg. Det bästa är om du vänder dig till rasklubben Fransk Bulldogg klubb som har anslutna uppfödare som följer SKKs registreringsregler och därmed säljer valpar med stamtavla. När du har hittat en uppfödare som du känner förtroende för så kan du fråga om du får komma och hälsa på både föräldrarna och valpen innan du hämtar den.

    Lycka till med ditt valpköp!

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.