Skällande hund

Hej
Jag heter Mikael och bor i ett bostadsområde i Motala kommun..
Ägaren till hunden har jag på olika sätt pratat med. Han är väldigt trevlig och det gör saken svårare.

Själv kan jag inget om vilken ras det är men mitt tålamod är slut.

Hunden skäller så fort den kommer ut på gräsmattan morgon som kväll. Kommer det någon tidning bud andra grannar eller besök till någon i området blir hunden tokig.

Jag bor i en bostads stiftelse i Motala.

Vad ska jag göra???

Kommentarer

  • Hej Mikael,
    det är bra att du pratat med ägaren i första hand och försökt att lösa det på det sättet.
    Hjälper inte det och du bor i lägenhet så är det hyresvärden, bostadsrättföreningen eller stiftelsen du nämner som du kontaktar, annars är det Miljöförvaltningen i din kommun

    Vänliga hälsningar

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.