Sälja med bibehållen avelsrätt

Hej!

Om jag säljer en hane med bibehållen avelsrätt, får jag då bara använda honom på de tikar jag själv äger eller får jag låta honom para tikar som någon annan äger? Får jag tex para min egen tik och låta de två resterande kullarna komma till hos andra uppfödare?

Kommentarer

  • Hej Jenny,
    ja du kan låna ut hanen till andra uppfödare och du sköter alla arrangemang kring detta.

    Vänliga hälsningar

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.