Varför avläser SKK röntgenresultat på blandraser?

Varför avläser SKK HD-resultat m.m. på blandraser?

Kommentarer

  • Hej Helene,
    Tack för din fråga.

    Det stämmer att Svenska Kennelklubben avläser röntgenärenden av höfter och armbågar på oregistrerade hundar.
    Dessa ärenden hanteras på samma sätt som för registrerade hundar men resultatet är inofficiellt.
    Beställaren får ett inofficiellt certifikat men resultatet blir inte synligt på SKK Hunddata eller SKK Avelsdata.

    Ha en fin dag!
    Vänligen
    Anna Medlemsservice

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.