Röntgenresultat från Norge?

Jag har fått röntgenresultat från NKK på en hund uppfödd av mig här i Sverige.
Kan jag få det infört på SKK hunddata?
Var ska jag skicka resultatet?
Hälsningar från Ingrid

Kommentarer

  • Hej Ingrid,
    Tack för din fråga.

    Utländska röntgenresultat avlästa enligt FCI, på hundar som är födda och exporterade utomlands kan endast registreras om hunden är av ras som har krav på röntgen av leder och går i avel i Sverige. Resultatet skickas då in samband med registreringsansökan för valparna. Resultatet kan också registreras om hunden flyttar tillbaka permanent till Sverige och blir ägarregistrerad på sin svenska ägare hos SKK.

    Resultat registreras inte enbart för att stärka statistik eller index.

    Ha en fin dag!
    Vänligen

    Anna Medlemsservice
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.