Ringsekreterare

Hej
Jag har några frågor om ringsekreteraruppdraget.
Finns det någon lista som specificerar vilka krav en sekreterare ska uppfylla för att bli godkänd, eller kan det variera lite beroende på vem som bedömer den aspirerande?

När en handledare bedömer en aspirant, tar de hänsyn till att det är tuffare att kalla in/skriva för en utländsk domare med hundra hundar i ringen i en internationell utställning än på en nationell utställning med svensk domare och 41 hundar i ringen? Har för mig att kravet på intyget endast stipulerar över 40 hundar.

Räknar man med att en ny sekreterare ska vara lika kompetent som en som jobbat i 20 år eller räknar man med att det ska finnas utrymme för utveckling även efter det att denne fått godkänt?

Måste alla sekreterare arbeta med utländska språk? Finns det således språkkrav utöver modersmålet?

Sker någon utvärdering och utbildning av de som handleder och examinerar aspiranter på utställning?

Behövs nya sekreterare eller finns det gott om sekreterare så att det inte är så akut att få fram fler?

När kommer kritikskrivandet digitaliseras? Finns en tidsplan? Hur kommer man att vidareutbilda existerande sekreterare.

Kommentarer

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.