Lista för Renal Dysplasi drabbade hundar?

Hej, undrar om det finns någon lista på RD-drabbade hundar i rasen Tibetansk Spaniel?

Kommentarer

  • Hej Britt,
    Tack för din fråga.

    Den informationen finner du på SKK Avelsdata.
    Gå in via http://hundar.skk.se/avelsdata/Initial.aspx
    • I menyn till vänster väljer du "Raser" klicka på sök/välj ras.
    • Där väljer du Tibetansk Spaniel klicka ok.
    • Då kommer du in på rasens sida, där väljer du "Hälsa" i menyn till vänster. Då kommer du in till statistiksidan.
    •  I fältet högst upp står det "Typ". Där väljer du "Renal Dysplasi tidigare PNP" och klicka visa.
    Tänk på att även om SKK har central registrering av Renal dysplasi på alla raser så kan det finnas hundar som inte rapporterats in till SKK.

    Lycka till!

    Anna Medlemsservice

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.