Registrerings avgift av en valp som dog

Hej
Jag registrerade de födda valparna vid ca 10 dagars ålder.
Nu vid fem veckor dog en valp.
Det står att dör en valp innan 2 månaders ålder betalas registrerings avgiften tillbaka, hur gör jag?

Kommentarer

  • Hej Simon,
    skicka tillbaka stamtavlan och skriv att valpen är avliden samt ditt kontonummer så får du tillbaka avgiften.
  • Her.
    Jag fant ingen rett fråga, men jag undrar på har ni gjør det i SKK i forhold til valp som avled før 8 vekkor. Beklager min dårlige svensk, men jag er norsk. Jag hadde tingat 2 valpar, for 1 vecka sidan fikk jag meddelande at tik valp var avleden vid 7 veckor, oppfødare vet inte als varfor. Jag kan se at denna valp er registrerat i skk og undrar på varfor den inte står som avleden. Jag vet faktiskt inte om jeg tror at tiken er avled, jag stolar inte lengre på oppfødaren og skal henta hem en hane derifrån på søndag. Håpas jag kan få svar.
    Mvh
    Irene
  • Hej Irene,

    Det var vi som pratades vid tidigare idag och som jag meddelade dig då så har vi inte fått in någon anmälan om att en valp i denna kull är avliden.
    Det kan vara så att uppfödaren inkommer med denna information till oss senare.

    Med vänliga hälsningar,

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.