Kan jag registrera valp om föräldrarna inte är registrerade?

Hej!
Jag kollar just nu efter en JRT-valp, och en fråga dök upp. Om föräldrarna ej är registrerade, kan jag registrera valpen ändå? Och om jag i framtiden vill ta valpar på den jag köper och parar med en SKK-reggad hane, kan deras valpar då bli registrerade? Tack på förhand! Mvh Kristin

Kommentarer

  • Hej,

    För att din valp ska kunna bli registrerad i SKK så behöver båda föräldrarna vara registrerade.
    Du som ägare av hunden kan aldrig registrera din valp utan endast uppfödaren har möjlighet till detta och måste då registrera hela valpkullen.

    För att du i framtiden ska kunna registrera en valpkull inom SKK så behöver din hund ha en stamtavla utfärdad av oss och även hanhunden behöver vara registrerad.

    Med vänliga hälsningar,
  • Tack för snabbt svar! Hur får jag en stamtavla utfärdad av er när min hund ej är registrerad?

    Mvh Kristin
  • Hej Kristin!

    Att hunden är registrerad innebär att den har stamtavla. Så du kan tyvärr inte få ut en stamtavla på en hund som inte är registrerad i SKK.

    Vänliga hälsningar

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.