Försäljning av valp utan stamtavla eller registreringsbevis, är det OK?

Hej!
Min syster har precis köpt en miniature american shepherd valp från en svensk uppfödare, hon fick inte med någon stamtavla/registrerings bevis från skk utan uppfödaren väntar på registreingspapperna från AKC. Enligt uppfödaren kan min syster, när hon fått dom amerikanska registrerings papperna registerna valpen i SKK. Är det godkänt och går det att göra så?

Kommentarer

  • Hej Emelie,
    Är valpkullen född under 2017  i Sverige så ska uppfödaren registrera kullen i SKK innan försäljning.
    I detta fall så krävs det att föräldradjuren ska vara Svenskregistrerade och att uppfödaren följer våra registreringsregler.

    Registreringsregler

  • Får man registrera valpar som MAS efter en australian shepherd och en Miniature american shepherd?
  • Hej,

    Ja det får man göra.

    Med vänliga hälsningar,
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.